Sevi ще ударят на Graham Harding Stage в афиша на британския фест Planet Rockstock
Нилза Коста за първи път в България. Афро-бразилската певица ще изнесе концерти l София, Пловдив и Велико Търново
Hauser (2 Cellos) с актуален албум на двата си концерта в Пловдив
Eufobia и Zima преди финландците Wolfheart на първия им самостоятелен концерт у нас
Джаз концерт по Мусоргски
От Хендел до Владигеров - джаз в класиката в Първо студио на БНР
Българското дуо Woomb открива концерта на португалската певица Maro със специален акустичен сет
P.I.F. с концерт-промоция "Приказката продължава"
Жените в ритъма на Балканите в Първо студио на БНР
Ветераните Past Redemption на нов дет/грайнд/ глас. Представят "Final Redemption" в столичния клуб "При Черепите"
Ясни всички групи за голямата сцена на Midalidare Rock In The Wine Valley 2024. Специален екран за финала на Европейското по футбол
hug or handshake пуснаха най-новия си сингъл "Waiting Till September", предстои премиерата му пред публика

Кръговратът на живота


Кръговратът на живота

4978

"Вие ще получите от този филм всичко, което харесахте в "Baraka", но повече и с по-добро качество. Кино в чист вид." (списание "American Cinematographer"). Режисьорът Ron Frike е добре познат на кинаджиите у нас. Той започва да експериментира с невербална медия като филм без говор заедно с Godfrey Reggio за лентата "Koyaanisquatsi: Life Out Оf Balance" (1982) – в "Картини от една изложба" бе представена цялата поредица "Quatsi". Още тогава Frike прикова погледите към себе си с иновативния си подход като оператор. После го виждаме в сътрудничество с Mark Magidson да реализира 45-минутния IMAX филм "Chronos" и през 1992 г. да представи "Baraka" след като пропътува целия свят със 70-милиметрова камера за да заснеме невероятни образи и да ги сглоби в своеобразен киноразказ без говор, но с ясно послание за хуманност в нашето битие. И двата филма печелят признанието на зрителите и критиката, отличени са с награди от множество фестивали. Двайсет години след "Baraka" и докато Frike е ангажиран като оператор за "Star Wars: Episode III Revenge Of The Sith" ("Междузвездни войни, епизод ІІІ: Отмъщението на ситите") на George Lucas  и "Megalopolis" на Francis Ford Coppola, той и Magidson се срещат през 2006 г. и започнат да планират своя интерпретация за термина "самсара" в контекста на раждане, смърт и прераждане. В по-широк смисъл на санскрит той означава и "винаги въртящото се колело на живота". Идеята им е да представят изгледи от нашия свят с неразгадаеми понякога върхови постижения на духовността и човешкия опит, както и потресаващи кадри от индустриализацията на Земята. Пет години двамата работят като посещават 25 страни за да съберат в 99 минути образи с изключително качество от 100 свещени места, зони за бедствия, индустриални обекти и природни забележителности, съчетани с музикален съпровод от съвременна и традиционна музика от цял свят, композирана от Michael Stearns и Lisa Gerrard (от Dead Can Dance), към които се присъединява Marcello De Francisci.  "Стремяхме се просто да фиксираме обектите и сцените на терен, докато не формираме отделен епизод, правехме всичко това без музика или звукови ефекти. Този път, за разлика от "Baraka", се оставихме изображенията да ни водят и след това започнахме да съединяваме епизодите. Редактирането го направихме без да слушаме музиката, това също бе ново за нас, а авторите на музиката работиха върху отделни отрязъци, които после съединихме. Ние се опитваме да създадем непрекъснат поток от последователности, който да "дръпне" зрителя и да не го изпусне от потока до края. Този процес ни отне 6-7 месеца студийна работа. Трябва да подчертая, че половината работа за този тип филми се базира на музиката. Това е приблизително 50/50. Музиката украсява преживяването с чувство – тя създава диалог с изображението, но е по-скоро в усещането за форма", заявява FrikeMark Magidson допълва: "Отделните пиеси от филма можете да слушате просто като музика, която интерпретира определени чувства и се отнасят към конкретни визуални образи". Няколко думи за основните музиканти в този проект.  Michael Stearns е високо ценен в Холивуд композитор, музикант и тонинженер, който умело съчетава разнообразните си способности за създаване на музика за филми. Той композира за James Cameron във филмите "The Abyss" ("Бездната"), "Titanic" и "Avatar", за множество продукции на Disney, HBO, ABC, PBS, BBC, Discovery Channel и т.н.  Lisa Gerrard се утвърди като водещ австралийски музикант и е добре позната у нас. В продължение на повече от две десетилетия нейната кариера бележи забележителна популярност заедно с групата Dead Can Dance, както и с редица отличени музикални съпроводи, включително наградата "Златен глобус" за "Гладиатор" заедно с Hans Zimmer и серия от успешни солови и съвместни проекти. Marcello De Francisci е композитор, който от края на 90-те години се доказва с награди за различни филми, телевизионни предавания и видео игри. С Lisa Gerrard си сътрудничат за шест последователни филма и албум, озаглавен "Departum" ("Отпътуване"). Албумът "Самсара" ще бъде представен от Сергей Шишов в предаването "Картини от една изложба" на  програма "Хоризонт" по БНР в събота, 20 януари, след новините от 21.00 ч.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


The Rolling Stones - "Hackney Diamonds (Live Edition)"

Видео


Албуми


The Rolling Stones - "Hackney Diamonds (Live Edition)"

The Rolling Stones обявиха специалната версия "Hackney Diamonds (Live Edition)", включваща всички 7 песни...

Най-четени новини


виж всички