Авторски музикални новини, снимки и репортажи за всички стилове и изпълнители

Kaitlyn Aurelia Smith с Хлапето в ефира на БНР

09.02.2019   MySound.bg
Обложката на The Kid
"Направих албума "The Kid" ("Хлапето") (обложката на снимката), защото за съжаление загубих близък до себе си човек, който не си даваше сметка колко е важен за света. Исках да вложа моите мисли и чувства по абстрактен начин за това колко значим е всеки човек и исках този албум да бъде за всеки, който някога се съмнява в това колко е важен".

Това твърди Kaitlyn Aurelia Smith, американски композитор, изпълнител и продуцент, по повод издаването на нейния шести студиен албум и продължава: "Замислих се тогава доста за живота и смъртта, и в мен се породи твърдото намерение да не губя и секунда от останалата част на живота си без да се забавлявам и да се наслаждавам, да търся играта във всичко. Събудих се една сутрин и реших да възпроизведа със синтезаторите си звуците, които приличаха на шума от гигантска мелница, те ме преследваха предната нощ, и го направих, стана ми забавно. Така идеята ми за албума се придвижи малко напред, после ми дойдоха образи за една невероятна сладкарница в пастелни тонове, със страхотни и наистина хрупкави сладкиши. По този начин започнах да разширявам енергията на хлапето и желанието за игра.

Албумът ми основно е именно за припомнянето и повторното ми свързване с енергията на хлапето в мен, с игривата му енергия. Видях колко е лесно да се отнеме това, ние често го забравяме, когато пораснем, а то е моята същност. Силно ми повлияха в това отношение тезите на философа Alan Watts, обичам концепцията му за живота  като "игра" и че работата ви винаги трябва да бъде игра. Целият свят е взаимообвързан, хората могат да бъдат изолирани, но всички ние идваме и се връщаме на Земята.

Опитвам се да живея живота си по този начин и това мое голямо намерение намери място в този албум. Попаднах на беседа, която чух, докато правех албума, в която Alan Watts казваше, че нашата човешка природа е да записваме себе си, за да докажем, че съществуваме. "Ако викате и не чувате ехото, или отражението на звука – значи не съществувате", твърди той. Дали се гледаме в огледало, за да видим отражението си или намираме партньор, който да представи отражението ни, или се записваме на аудио или видео – това е едно и също".

"По това време – спомня си Kaitlyn, – баща ми пишеше книга за четирите етапа в живота на човека и на мен ми стана любопитно, после гледах анимационния филм "The Tale Оf Princess Kaguya" и така в мен си пробуди идеята да представя тези етапи като невинност и объркване, придобиване на самочувствие, изграждане на идентичност и постигане на мъдрост и душевен мир в старостта".

По този начин албумът "The Kid" се появява на четирите страни на двете дългосвирещи плочи, от които се състои:

• Първата страна ни води към обърканото учудване на новороденото, несъзнаващо себе си, и съществуващо дотогава в несъзнателна нирвана
• втората страна е жизненоважният, но подценяван момент в ранната ни младост, когато преминем прага на самосъзнанието
• третата страна подчертава чувството ни за увереност в собствената ни идентичност, за да започнем да се връщаме към формиращите сили на своето възпитание
• последната страна представлява завръщане към чистото същество, носител на мъдростта и душевния мир, които убягват на повечето от нас до есента на живота ни.

Този албум, записан с участието на берлинския квартет Stargaze, ще бъде представен от Сергей Шишов в предаването "Картини от една изложба®" на програма "Хоризонт" по БНР в събота, 9 февруари, след новините от 21.00 ч.


412
100%
 

Април ´19


ПонВтСрЧетПетСъбНед
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930